Per dur a terme l’acció transversal de materials hem escollit el concepte d’identitat per tal de relacionar experiències i vivències de cadascun dels nens amb els materials que hi haurà dins de la caixa. A cada infant pot suposar-li un record diferent el material del qual parlem. La nostra proposta consisteix en construir una caixa per a treballar la identitat de cadascun a través dels records que aboquen. A dins aquesta hi trobarem diferents materials relacionats amb cadascun dels sentits que es poden haver trobat en algun moment del seu dia a dia.
La proposta es convidar a l’infant a iniciar una interrelació amb materials/objectes més enllà dels sentits, tal com s’indica als objectius de l’acció. Per exemple: amb una campaneta que es pugui penjar, en escoltar el so treballarà l’àrea vibratòria i en el moment de bellugar-se o posar-se de puntetes per penjar-la incidirà en l’àrea vestibular (postura/equilibri). Amb un barret o unes ulleres no sols treballaran la vista i el tacte, ja que amb l’acció de posar-s’ho ell mateix o a un altre, es dona a l’infant la possibilitat de representar el personatge amb qui l’identifica.
Autors: Adrià Cabrera, Eva Miralles, Judith Jiménez, Queralt de Marimon, Erola Caellas, Aida Torremorell i Eva Maldonado
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada