Es va dur a terme a l’escola El Parc de l’Aigua, el passat 5 de Desembre amb els infants d’educació infantil.
Els infants van haver d’anar construint el mandala lliurament, a partir dels materials proporcionats prèviament, creant tot allò que els hi vingui de gust expressar en aquell precís instant. Aquests materials han sigut extrets de la natura, alguns exemples han sigut pedres, fulles, herbes aromàtiques, pell de fruites, etc.
Perquè un mandala?
El mandala és un element que s’utilitza com ha base per la meditació, per connectar amb el “jo” intern i treballar la intel·ligència intrapersonal. La instal·lació que vam proposar als infants de l’escola del parc de l’aigua, s’ha dut a terme en un context de integració que afavoreix i permet l’aparició del símbol. També s’ha procurat dissenyar i organitzar la intencionalitat de l’espai del joc conscientment.
Aquest mandala, ha sigut una producció efímera ja que s’ha creat en base al sentiment/emoció d’aquell precís instant, d’aquell precís moment.
Aquesta creació, permet treballar amb els 5 sentits respectant el procés natural de cada infant, així com també els seus ritmes d’aprenentatge.
Treballar amb elements reciclats de la natura, amb elements que hem tingut a l’abast des de ben petits, pot generar-nos emocions al recordar vivències viscudes. Al generar emocions i sentiments és més fàcil generar un aprenentatge.
Què s’ha observat?
- Com han experimentat els infants amb els materials.
- Com s’han expressat individualment.
- Com han desenvolupat la seva creativitat.
- Com s’han relacionat amb els seus companys (si hi ha hagut intercanvi d’emocions en el moment que s’han creuat uns amb els altres).
- Si hi ha hagut aprenentatge.
Què s’ha treballat?
- La multisensorialitat (al treballar amb diferents sentits alhora).
- La creativitat (cap infant ha estat dirigit, per tant tots han pogut desenvolupar la seva creativitat de la manera que més els hi ha agradat).
- La col·laboració (molts infants construïen de forma conjunta, en equip).
- El principi d’individualització.
- El principi d’activitat.
- El principi de necessitat (hem intentat donar resposta a les necessitats de tots els infants, ja que els materials eren pensats per ser assequibles i manipulables. D’aquesta manera, els infants els han pogut utilitzar de forma autònoma i independent).
- El principi de transferència (tot allò que han aprés, creiem que ho podran aplicar desprès en altres àmbits de la vida).
- Principi d’integritat (a part de treballar l’aspecte cognitiu, també hem treballat l’emoció, l’activitat motora, afectiva i social).
- Criteri de rellevància (l’activitat ha permès destacar els aspectes positius de cada infant).
- L’element sorpresa (en el moment en què es trobava un nou material).
Autores: Mar Grifell, Edith Campmajó, Laia Pujol i Marta Carrasco.
Autores: Mar Grifell, Edith Campmajó, Laia Pujol i Marta Carrasco.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada