D'aquesta acció transversal en vam traure informació sobre el tema
del comerç de les joguines infantils centrant-nos en la
qüestió de la diferenciació del sexe per els colors bàsics -rosa i blau- ja que
pensem que els comerços eduquen indirectament a la societat i viceversa. És a
dir, mitjançant aquests colors estereotipats que tothom té inculcats,
es creen "expectatives" i classificacions tant de joguines, com de
roba, etc.. i sovint crea inseguretats quan algú vol portar el color
o comprar-se alguna joguina que estaria classificada en el
"color que no es correspon al seu sexe". Aquest procés el vam decidir
dur a terme a través de la "deriva urbana", una teoria de Guy Debord que consisteix en
una tècnica de passeig interromput a través de diversos ambients tot
buscant un comportament ludico-constructiu que vagi més enllà de la consideració clàssica del passeig.
Vam seguir una ruta començant per la tenda de joguines “Mestre”, a
continuació, al carrer Alcalde Costa passant per les botigues de joguines
“Poly” i “Drim” i finalment al Carrer Major per observar diferents tipus de
comerços on s’hi trobés aquesta classificació estereotipada dels colors. El que
no ens esperàvem trobar a l’hora d’observar la disposició de les joguines va
ser que en el catàleg d’una tenda, hi havia una motxilla amb nom de noi que era
de color rosa, i al costat, una altra també amb nom de noi però de color blau.
Així doncs, com que a totes les tendes vam trobar el que ens esperàvem
(diferenciació per colors estereotipats), el trobar aquesta situació, per molt
que sigui un detall petit, demostra que almenys hi ha una iniciativa de canvi.
Autores: Naomi Zamora, Marta
Abella, Mariona Albà, Andreea Puscas i Gemma Capdevila
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada