dimecres, 14 de febrer del 2018

MATERIAL: Espais multisensorials

Presentarem quatre caixes als infants construïdes anteriorment a partir de materials reciclats i reutilitzats, en les quals trobaran diferents objectes que podran relacionar amb un determinat espai (poble, ciutat, platja i muntanya).
Principalment la manera d’orientar-se serà mitjançant el tacte, ja que aquestes caixes estaran tancades i només tindran una petita obertura. A partir d’aquí, treballaran les diferents àrees de percepció per relacionar l’espai amb els materials.
En cada un dels espais hi haurà tots aquells materials que el caracteritzen. A part del tacte trobarem reflectits en certa mesura totes les altres àrees de percepció. Per exemple: les olors, els sorolls i els gustos característics de cada espai i que ens ajudin a relacionar-ho.
A més a més, abans de començar els donarem una targeta a tots els participants amb quatre requadres on podran apuntar a quin concepte fa referència cada caixa. (Si ho fem amb nens que encara no saben escriure ho podem adaptar de dues maneres, que ens ho diguin o que facin un petit dibuix).
Al final de tot veurem si tothom ha encertat els conceptes a què fan referència les caixes.

Objectius:
• Conèixer el concepte d’espai.
• Experimentar mitjançant les diferents àrees de percepció
• Saber orientar-se en l’espai.
Que treballarem?:
• La multisensorialitat.
• L’estimulació de les diferents àrees de percepció.
- Somàtica
- Vibratòria
- Vestibular
- Tàctil-hàptica
- Visual
- Auditiva
- Olfactiva
- Gustativa
• L’orientació.


Autores: Ada Alsina, Esther Moreno, Mariona Rebull, Rosa Rodríguez, Anna Solé i Ana Valderrama.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada