Hem escollit realitzar l'acció Materials que consisteix a crear un material didàctic adreçat a infants, i en aquest cas, perquè puguin treballar el concepte de naturalesa i paisatge a través dels sentits.
Mitjançant aquesta acció hem après a organitzar-nos i decidir com, què i perquè volem fer i
com portar-ho a terme. Hem dissenyat unes catifes multisensorials ambientades en diferents paisatges naturals i dividides en les diferents estacions que permetin l'exploració i estimulació autònoma dels sentits. És tan important el material com la manera en què aquest està col·locat, ja que depenent de la posició es modificarà el comportament o la interacció amb aquest. Vam decidir col·locar el material a sobre d'unes catifes que anirien directament a terra, perquè els infants poguessin experimentar amb diferents parts del cos que no fossin només les mans, com per exemple els peus, estirar-se a sobre, etc.
Creiem que el material didàctic que hem creat és molt interessant, ja que estimula la majoria dels sentits dels infants i és útil per treballar uns conceptes en concret com el de naturalesa, el paisatge i les diferents estacions de l'any. Els materials usats han estat triats amb molta cura i amb una intenció clara i pensem que són molt funcionals.
Un aspecte a millorar, en cas que volguéssim implementar aquest material en un centre escolar, seria la mida de les catifes perquè el prototip que hem fet té una mida petita i no hi cabrien més de 3 infants.
En conclusió, volem destacar la importància d'introduir a l'educació elements naturals perquè es poden aconseguir fàcilment, i a través d'aquests es poden estimular tots els sentits. Com a grup ens agradaria destacar que el procés de creació i disseny ha sigut una experiència molt interessant en l'àmbit acadèmic, ja que ens hem hagut d'autogestionar, planificar-nos i també perquè hem obtingut un aprenentatge gràcies a les relacions que hem pogut fer a través dels coneixements previs de diferents assignatures. L'experiència també ha estat gratificant en l'àmbit grupal i cooperatiu, ja que ens ho hem passat molt bé i hem pogut viure bons moments juntes.
Mitjançant aquesta acció hem après a organitzar-nos i decidir com, què i perquè volem fer i
com portar-ho a terme. Hem dissenyat unes catifes multisensorials ambientades en diferents paisatges naturals i dividides en les diferents estacions que permetin l'exploració i estimulació autònoma dels sentits. És tan important el material com la manera en què aquest està col·locat, ja que depenent de la posició es modificarà el comportament o la interacció amb aquest. Vam decidir col·locar el material a sobre d'unes catifes que anirien directament a terra, perquè els infants poguessin experimentar amb diferents parts del cos que no fossin només les mans, com per exemple els peus, estirar-se a sobre, etc.
Creiem que el material didàctic que hem creat és molt interessant, ja que estimula la majoria dels sentits dels infants i és útil per treballar uns conceptes en concret com el de naturalesa, el paisatge i les diferents estacions de l'any. Els materials usats han estat triats amb molta cura i amb una intenció clara i pensem que són molt funcionals.
Un aspecte a millorar, en cas que volguéssim implementar aquest material en un centre escolar, seria la mida de les catifes perquè el prototip que hem fet té una mida petita i no hi cabrien més de 3 infants.
En conclusió, volem destacar la importància d'introduir a l'educació elements naturals perquè es poden aconseguir fàcilment, i a través d'aquests es poden estimular tots els sentits. Com a grup ens agradaria destacar que el procés de creació i disseny ha sigut una experiència molt interessant en l'àmbit acadèmic, ja que ens hem hagut d'autogestionar, planificar-nos i també perquè hem obtingut un aprenentatge gràcies a les relacions que hem pogut fer a través dels coneixements previs de diferents assignatures. L'experiència també ha estat gratificant en l'àmbit grupal i cooperatiu, ja que ens ho hem passat molt bé i hem pogut viure bons moments juntes.
Autores: Sandra Ruiz Oliveres, Ariadna Chiquillo Bellmunt, Gina Florentina Cercel, Auxiliadora Coll Marquès, Jordina Balagueró Pons, Maria Carné Rué, Ariadna Carrasquet Igea i Raquel Pleixats Villaró.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada