dilluns, 10 de juny del 2019

MATERIALS: els cinc sentits

Al principi de l’acció materials, creiem que era important treballar la multisensorialitat en l’educació infantil, i vam decidir fer un recorregut multisensorial. En aquest cas, voliem treballar les diferents àrees perceptives que corresponen als cinc sentits: oïda, vista, tacte, olfacte i gust. Sabíem com treballar totes elles menys el gust, ja que no trobavem com incloure-ho al recorregut. Gràcies a les diferents assamblees a les que hem assistit per a que ens ajudessin a perfilar el nostre material, hem pogut reflexionar tots junts i poder incloure-ho d’una manera experimental.

Els materials que hem escollit tenen com a concepte la natura, ja que creiem que és un element que ens envolta diàriament i no hi prestem suficient atenció vers la diversitat que n’hi ha. En aquest sentit, gràcies a la nostra catifa multisensorial, voliem treballar el respecte per la natura, ja que creiem que és un dels temes més importants en la societat d’avui dia. Encara així, ens vam donar compte que els materials que estàvem utitlitzant eren molt simples, i podiem treure molt més potencial si escolliem altres, per tant vam voler afegir el gust a través de grans de café. Més tard, vam pensar que no era un material adequat pels infants, i vam optar per fulles de plantes amb sabor, com la menta entre altres.
 
El nostre material està creat per fomentar totes les àrees de percepció bàsiques, però el principal és el tacte. Ho farem d’una manera diferent, ja que normalment, prenem consciència de les textures i d’altres a partir de les mans. En aquest sentit, ho volem treballar a partir dels peus, ja que és una de les parts del nostre propi cos on més terminacions nervioses tenim, per tant és on rebem més estímuls.



Els altres sentits, com l’oïda el treballarem a partir del fregament entre diferents materials, mentre que l’olfacte el treballarem amb tots els materials, ja que cadascú te el seu olor particular.
Tot i així, per fomentar la vista, vam considerar crear el material el més vistós possible i amb elements de diferents colors, ja que aconseguiriem una motivació en els propis infants per realitzar l’activitat, i un desenvolupament d’aquest sentit.
Per finalitzar, vam creure convenient que seria interessant afegir a la catifa multisensorial una zona d’experimentació, amb una catifa de cotó 100% natural al costat per a que puguin treure elements i poder experimentar amb ells a aquesta zona.
Com a reflexió final de grup, podem dir que es una activitat que podem dur a terme a una escola d’educació infantil tant de primer cicle com de segon, ja que es important fomentar els sentits des de ben petits fins que anem creixent.

Autors: Ferran Ocaña Poblet, Maria Blàzquez del Arco i Nuria González Vidiella.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada