L’acció de deriva urbana l’hem realitzat a Lleida, concretament a la zona de Cappont.
Ens hem centrat en els cartells publicitaris que ocupen gran part de la Nostra ciutat i que captem a través del nostre sentit de la vista. Vam considerar escollir el tema de la publicitat ja que tal i com sabem, és un fort agent socialitzador que pot modificar els nostres ideals. I des d’Educació infantil creiem que tenim una part d’aquesta tasca d’aprendre a crear un filtre per captar tota aquesta informació que ens arriba.
Els objectius que ens vam marcar van ser: observar els tipus de cartells publicitaris; veure quins cartells publicitaris van dirigits als infants; descobrir la influència de la publicitat sobre les mentalitats tant dels adults com dels nens i nenes; crear una opinió sobre els cartells observats tot analitzant alguns dels cartells; i veure la diferència que hi ha entre els cartells que podem trobar en temps de Nadal i quan no ho és.
Pel que fa a la forma de treballar, vam realitzar dues passejades a la zona de Cappont, una en dates Nadalenques i l’altra mesos més tard. A mesura que anàvem recorrent els diferents carrers, fotografiàvem els cartells i gravàvem el recorregut. També anàvem anotant les diferents sensacions, percepcions i reflexions que ens anaven sorgint en el transcurs.
Pel que fa a la forma de treballar, vam realitzar dues passejades a la zona de Cappont, una en dates Nadalenques i l’altra mesos més tard. A mesura que anàvem recorrent els diferents carrers, fotografiàvem els cartells i gravàvem el recorregut. També anàvem anotant les diferents sensacions, percepcions i reflexions que ens anaven sorgint en el transcurs.
D’aquesta manera, al final hem pogut realitzar un vídeo format per alguns dels cartells publicitaris juntament amb les reflexions fruit de la deriva i del debat entre les integrants del grup.
Autores: Olga Contreras, Carla Garcia, Anna Tuxans i Judit Julià.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada