dimecres, 11 d’abril del 2018

TEMÀTIQUES: Llum i color


A  partir  de l’acció Temàtiques, vam implementar a l’Escola Bressol Municipal La Bordeta una  proposta  didàctica  centrada  en  el  concepte  de  la  llum  i  el  color.  Per crear aquesta activitat vam decidir centrar-nos en els colors primaris (el groc, el cian i el magenta) que els infants  van  treballa  mitjançant papers de cel·lofana. Llavors a partir dels colors primaris i amb l’ajuda de la llum natural, els infants crearien els colors complementaris superposant un color primari sobre un altre. Òbviament, els continguts que vam treballar, és a dir, la llum i el color  els  vam  mostrar  als  infants  prèviament  a  l’activitat  a  partir  del  conte  Los  colores primarios  d’Ana  Moreno  (2015).  Els  infants  podien  experimentar  amb  els  papers  de cel·lofana  de  diverses  maneres.  Per  exemple,  col·locant els diversos colors primaris a la finestra i veure com reflecteix la llum del sol o la claredat del dia. També es cobrien els ulls amb la cel·lofana i veien com es podia distorsionar el medi que els envoltava, canviant la perspectiva amb diversos colors. A més, nosaltres com a creadores de l’activitat els hi vam facilitar  el  material  on  apareixien  els  tres  colors  primaris  perquè  els  infants  poguessin experimentar. El nostre objectiu era deixar fer a l’infant, crear una activitat on existís una llibertat  i  una  descoberta  i  experimentació  per  part  d’aquest  i  sobretot  la importància de fomentar  un aprenentatge significatiu per a l’infant, centrant-se en els seus interessos.


El resultat de l’activitat Llum i color va ser prou satisfactori, però com tota activitat també va tenir els seus punts febles. Encara així vam poder observar certes coses. Vam poder veure com els infants més grans si que feien directament combinacions de colors, fins i tot alguns més petits també a mesura que anaven observant els materials, va haver altres infants que es  centraven  únicament  a  mirar  per  les  finestres  cobertes  de  cel·lofana  i/o pels sonalls. També  vam  observar  com  els  infants  més  petits  aprenien  dels  més  grans  mitjançant  el modelatge.

Autores: Mireia Baños, Laura Perpiñán i Desirée Sales.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada