Amb les accions temàtiques el que fem és oferir als
infants accions vivencials que els portin a jugar, experimentar, provar,
manipular, intuir, despertar la seva curiositat, la capacitat de sorprendre’s i
la seva llibertat. Aquestes accions
basades en l’experimentació seran dissenyades per tal que els infants puguin
desenvolupar alguna capacitat i/o treballar algun concepte.
Vam escollir aquesta acció per diferents motius:
Ø En primer lloc, perquè poguessin experimentar
i descobrir quins són aquells efectes que pot provocar la llum natural, mentre
aprenien i observaven com es formen les ombres.
Ø En segon lloc perquè volíem realitzar una
activitat no dirigida i en un espai a l’aire lliure, una de les raons per la
qual ens van dir de fer-ho en el pati és perquè tenen un espai de joc molt gran
i que moltes escoles voldrien, però el que passa, és que no li donen el servei
que elles voldrien. Fa temps que s’estan plantejant que el pati sigui un espai
educatiu i per tant, hi volien ficar alguna cosa.
Ø En tercer lloc escollir un material reciclat
i de fàcil accés i perquè l’escola
treballa amb els infants molt el tema del reciclatge.
El nostre principal objectiu ha estat la descoberta de la
llum natural, és a dir, que
interaccionenessin amb ella i vegin què és allò que provoca la llum quan
li col·loquem un element al davant.
L’acció ha consistit a preparar un espai perquè els
infants durant una estona poguessin experimentar i gaudir de les ombres i la
llum natural. Gràcies als objectes que vam elaborar amb materials reciclats es
va poder dur l’activitat a terme.
Aquests objectes els vam repartir pel pati que era l’espai que vam
utilitzar per realitzar l’activitat. Primer de tot vam realitzar una activitat
de presentació basada en les ombres xineses per tal que comprenguessin el que
posteriorment observarien fora, i tot seguit vam deixar que ells sols actuessin
davant els estímuls
Gràcies a aquesta acció vam poder observar
les grans capacitats dels infants respecte a la comprensió de conceptes des de
ben petits i de la seva capacitat d’experimentació amb l’entorn i interacció
entre iguals.
Autores: Alba Dolset, Bea Navarro, Aida Torremorell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada