A partir d’aquesta acció hem volgut proporcionar un material didàctic, que fos mediador, potenciador i facilitador de l’aprenentatge per als nostres infants. Ajudar-los a l’autoconeixement i a la descoberta d’un material nou, que veuen per primera vegada, és a dir, que experimenten i manipulessin. I veure el seu desenvolupament del llenguatge i el principi de socialització i afectivitat.
Hem après a crear un material didàctic basant-nos en els nostres objectius i amb la natura, i hem dut a terme el seu propi material didàctic. A més també hem realitzat l’observació amb infants diferents, hem vist que cadascun d’ells té les seves possibilitats i límits, també alguns que mostren més interés i d’altres que se’ls ha d’acompanyar a descobrir. A més, treballar la natura és el millor manera que s’apropin a ella i aprenguin a respectar-la a través de la manipulació d’elements naturals. També podem dir que la natura aporta recursos per aprendre, ja que té un ampli ventall d'elements sensorials que desperten la curiositat i
l’autonomia de l’infant que els ajuda a desenvolupar la seva creativitat.
En conclusió, creiem que el material didàctic que hem creat és una forma d’aprenentatge per als infants i veiem que és interessant per apropar-los a la natura i que es desenvolupin a partir d’aquesta, ja que són elements que els podem trobar durant la nostra vida quotidiana i no tenim suficient atenció a la diversitat que ens envolta, així doncs poden aprendre, desenvolupar la seva creativitat, curiositat, autonomia i relacionar-se.
Autores: Núria Vidal, Mireia Batsi, Alicia Sabaté, Kora Escolà, Irene Lucas i Júlia Sánchez.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada