dimecres, 7 de juliol del 2021

MATERIALS: tacte i olfacte, sabries quin és quin?

Hem escollit l'acció Materials que consisteix a crear un material didàctic per a nens i nenes d'educació infantil, nosaltres l'hem enfocat per a infants d'entre 3 i 6 anys. La nostra Acció Transversal consistia en treballar i desenvolupar els sentits de l’olfacte i el tacte en l’àmbit infantil, a través d’aquesta hem après que és molt important treballar els sentits a l’aula i també hem treballat autors que demostren que és una manera d’aprendre molt significativa pels infants, i de fet, és el que hem pogut observar mentre dúiem a terme l’acció.

Vam dissenyar unes caixetes de colors i uns pots de vidre on en cada recipient hi havia un objecte amb una olor o un tacte determinat. Els objectes referits al tacte van ser: un peluix, sorra, velcro i arròs, el qual es repetia dos cops. Els objectes referits a l’olfacte van ser: colacao. tovalloletes, plastilina i una taronja la qual també es repetia dos cops. Vam escollir aquests objectes amb la intenció de que els infants els reconeixéssin, ja que eren objectes que podien trobar en el seu dia a dia o els hi podrien portar records.

Durant el treball una de les primeres coses que hem après és a treballar en equip, a escoltar-nos, entendre’ns i crear una acció que a totes i tots ens agradés i poguéssim treure la millor part de nosaltres.
Realitzant la nostra acció hem pogut aprendre moltes coses, per començar vam observar que els nens i nenes van entrar a l’aula amb moltes ganes, ja que veien que el que havíem preparat no era l’habitual. Per tant, es mostraven molt curiosos per descobrir que era allò que s’amagava dins les caixes.
Tot i tenir tantes ganes, a alguns nens i nenes els costava més introduir les mans a les caixes i olorar que a altres, però finalment, totes van acabar participant i gaudint de l’activitat. Vam notar que no els agradava massa tenir els ulls tancats, per tant, moltes d’elles no els acabaven de tancar o intentaven mirar que havia dins del recipient abans de tancar-los.

Com a futurs i futures mestres hem de tenir en compte que hem de pensar bé les activitats que realitzem, que siguin significatives i que tinguin a veure amb les seves vivènvies i les seves experiències.
















Autors i Autores: VERÓNICA VALDELOMAR, ANANDA CASANUEVA, GEMMA GARRIGA,
RUBÉN GUERRERO, HELENA GUMÀ, NATALIA HUGUÉ.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada